PuurGezond wordt gemaakt door een team van 4 diëtisten en 1 voedingswetenschapper. We houden allemaal van eten, koken en van schrijven. Verder heeft ieder zijn interesses en sterke kanten: een goed team!

Reina van Bruggen

Reina van Bruggen

Reina draagt graag bij aan een meer duurzame wereld. Dat is een van de redenen waarom ze voornamelijk plantaardig eet. Ze heeft een passie voor kleine producenten die producten maken met een verhaal en is dan ook niet voor niets bestuurslid van Slow Food Utrecht. Zelfgemaakte soep is haar lievelingsgerecht. Verder vindt Reina het leuk om nieuwe producten te spotten en uit te proberen. Omdat lezen een van haar hobby's is, bespreekt ze veel boeken voor PuurGezond. Reina mediteert dagelijks, beoefent taijiquan en wandelt minimaal anderhalf uur per dag.

Karine Hoenderdos

Karine Hoenderdos

Karine is auteur van de boeken ‘PuurGezond, slank in 8 stappen’ en van ‘Eet meer!’. Ze doet niets liever dan bloggen over actuele zaken en dingen die haar opvallen in de media. Koken doet ze graag, met haar drie pubers als dankbare (en altijd hongerige) proefkonijnen. Ook is ze altijd op zoek naar tips en ideeën om gezond eten en leven nét een tikje leuker en gemakkelijker te maken. Karine houdt van groenten, met name in soep en salades, en ze wandelt en sport graag in de duinen.

Angela Severs

Angela Severs

Angela is voedingswetenschapper. Ze volgt het voedingsnieuws op de voet en vindt het leuk om daarover blogs te schrijven. Duurzaamheid en natuur zijn ook belangrijk voor Angela. Zo geeft ze buitenlessen over natuur aan kinderen op de basisschool. Angela was vroeger een brood- en aardappelvrouw, maar is de laatste tijd verslingerd aan groenten, noten en peulvruchten. Verder is ze vaak te vinden in de sportschool en maakt ze dagelijks wandelingen met haar hond.

Mary Stottelaar

Mary Stottelaar

Mary is het kooktalent van PuurGezond. Ze kookt heel graag, leest veel kookboeken en is momenteel bezig met het schrijven van een PuurGezond kookboek, dat waarschijnlijk in 2017 verschijnt. Mary doet haar boodschappen altijd op de markt, heeft een moestuin, zoekt paddenstoelen en tamme kastanjes in het bos en koopt uitsluitend écht biologisch vlees. Maar ze eet ook heel vaak vegetarisch en is dol op peulvruchten en noten. Ze vindt het een leuke uitdaging om uit voorraad te koken en zo ter plekke nieuwe recepten te bedenken.

Christel Vondermans

Christel Vondermans

Christel heeft jonge kinderen en schrijft onder andere voor Ouders van Nu, Kinderopvang en Naar School. Ze blogt dan ook graag over kinderen en eten. Fotograferen is haar grote hobby, voor de boeken van PuurGezond verzorgt zij de receptstyling en –fotografie. Christel houdt vooral van eten waaraan aandacht is besteed: van risotto waarin minutenlang stevig is geroerd, van stoofschotels die urenlang hebben staan pruttelen, en van mooi opgemaakte borden. Ze snuffelt graag in kookwinkels, op zoek naar dat ene mooie bordje om een gerecht op te fotograferen, en ze eet het liefst buiten. Tegen een picknick of barbecue (met vooral veel groenten) zegt zij dan ook geen “nee”. 

Zo eet je PuurGezond

Wetenschappelijke onderbouwing

Zo eet je PuurGezond

PuurGezond Piramide

Zo eet je PuurGezond

10 basisprincipes van PuurGezond

Zo eet je PuurGezond

Aanbevolen hoeveelheden

Zo eet je PuurGezond

Ambassadeurs

Een puur en persoonlijk advies
Advies

Een puur en persoonlijk advies

Zo eet je PuurGezond

De makers van PuurGezond