Gezond eten is vooral puur eten: kiezen voor onbewerkte en volle producten. Dat is het uitgangspunt van PuurGezond. Kies bij elke maaltijd voor een basis van onbewerkte producten en je zit goed. Pure producten zijn bijvoorbeeld groenten, fruit, volle graanproducten, zuivel, noten en zaden, eieren, vlees en vis.

Pure, onbewerkte producten leveren meestal meer vitamines, mineralen, vezels en andere voedingsstoffen dan bewerkte en geraffineerde producten. Bovendien is een PuurGezonde voeding niet alleen smakelijk maar ook volwaardig. Volgens onderzoekers van Yale University kan een dergelijk voedingspatroon beschouwd worden als het meest gezonde.

De uitgangpunten voor Puurgezond zijn niet zomaar uit een duim gezogen. Ze zijn gebaseerd op wetenschappelijke gronden zoals de Richtlijnen goede voeding van de Gezondheidsraad en de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden van vitamines, mineralen en vezels.

We hebben Richtlijnen PuurGezond opgesteld voor volwassenen en deze vormen de basis voor de PuurGezond Piramide de basisprincipes van PuurGezond en de PuurGezond aanbevolen hoeveelheden voedingsmiddelen.

Wil je alles nog eens rustig nalezen? Download hier de richtlijnen PuurGezond.

Zo eet je PuurGezond

PuurGezond bewijst: gezond en lekker ete...

Zo eet je PuurGezond

PuurGezond Piramide

Zo eet je PuurGezond

10 basisprincipes van PuurGezond

Zo eet je PuurGezond

Aanbevolen hoeveelheden

Zo eet je PuurGezond

Ambassadeurs

Een puur en persoonlijk advies
Advies

Een puur en persoonlijk advies

Zo eet je PuurGezond

De makers van PuurGezond