Het is weer bikini-tijd. Moet je nu echt snel nog even alles anders doen om die bikini aan te durven trekken? Meer sporten, afvallen, niet meer snoepen, alleen nog maar gezond eten?

Helaas werkt compleet het roer omgooien vaak helemaal niet zo goed. Het is gewoon te moeilijk om vol te houden. Wat wel werkt, zijn kleine veranderingen, die je gemakkelijker volhoudt en die je stap voor stap naar een gezonder (en op den duur wat slanker) leven leiden.

Kleine acties die uiteindelijk een groots effect kunnen hebben:

  1. Drink direct na het opstaan een glas water. Na de nacht kun je wel wat vocht gebruiken. Water vult je maag en helpt je stofwisseling.
  2. Beweeg voor je ontbijt. Al is het maar 10 minuten. Doe wat oefeningen, een korte warming-up of loop een kort rondje met je hond. Zo stimuleer je de doorbloeding en de aanmaak van spierweefsel.
  3. Neem 1 of 2 porties fruit bij het ontbijt. Dat heb je alvast binnen!
  4. Eet iets van groenten bij de lunch. Een tomaat, een stuk komkommer of een wortel: alles telt mee om de dagelijkse 300-400 gram te halen. Een kom groentesoep kan natuurlijk ook!
  5. Snack gezond. Geen koekjes, snoep en chips, maar rauwkost, noten en fruit. En bedenk dat wat je niet in huis hebt, je ook niet opeet.
  6. Beeldschermen uit. Een uur voor het slapen is het beter geen beeldschermen meer te bekijken. Zo kun je de dag rustig afbouwen, zonder prikkels van Facebook, internet, Netflix of Instagram. Dan slaap je veel beter! En dat is goed voor je lijn.

Wil je stap voor stap aan de slag met je gewicht? Probeer ons boek "PuurGezond slank in 8 stappen!" We beloven je dat het effect heeft. Je zit beter in je vel, je voelt je gezonder en je raakt ook stap voor stap wat kilo's kwijt. Je koopt het boek in onze webwinkel. Bijvoorbeeld samen met extra's in onze Startpakket aanbieding.

Wil je professionele hulp? Je kunt terecht bij een van de vele PuurGezond professionals die je aan de hand van de stappen in het boek begeleiden. Er zit vast iemand bij jou in de buurt.Je kunt het hier even checken.