De lente staat voor de deur! Het zachte weer nodigt uit om lekker naar buiten te gaan, de eerste terrasjes worden gepakt en de bloemetjes worden buiten gezet. We delen tips om na een lange winter weer lekker in je vel te komen en fris het voorjaar in te gaan.

Dit zijn 10 fijne dingen van de lente – die je ook nog eens helpen om lekker in je vel te komen en gezond te blijven!

  1. Er zijn weer radijsjes! Lekker pittig en een superslank tussendoortje
  2. Je hebt zin om het huis op te ruimen, de ramen te wassen, in de tuin te wroeten… Wist je dat ook deze huishoudelijke taken meetellen voor je dagelijkse portie beweging? Sterker nog, dat in landen waar mensen echt heel oud worden, dit vaak de enige vorm van lichaamsbeweging is?
  3. De zon heeft weer voldoende kracht om je lichaam te helpen om vitamine D aan te maken in je huid. Lekker buiten bewegen dus, minstens een kwartier per dag met handen en gezicht ontbloot
  4. Raapsteeltjes liggen ook weer in de winkel: heerlijk voor een stamppot
  5. Je haalt de lentekleding weer tevoorschijn. Zijn er kleren die je niet meer past omdat er wat kilo’s zijn blijven "plakken" van de winter? Gebruik die jurk of broek als graadmeter voor je gewicht! En streef ernaar dat je die favoriete jurk binnenkort weer past
  6. Natuurlijk, het goud van de lente, de koningin onder de groenten: de asperge. Maak er deze tweekleurenomelet van
  7. Buiten sporten is nu lekkerder dan ooit. Zoek een nieuwe route zodat je bijvoorbeeld langs bloesem, lammetjes of een grasveld met madeliefjes wandelt, fiets of rent
  8. De eerste aardbeien liggen ook al in de winkel en op de markt. Daarmee wordt elk ontbijt een feestje! Wist je dat aardbeien heel veel vitamine C bevatten?
  9. Nu het zo’n lekker weer wordt, kun je misschien weer wat vaker op de fiets naar je werk? De buitenlucht én beweging maakt dat je lekker fris en ontspannen op je werk aankomt
  10. Je kinderen zullen nu veel sneller vragen om buiten te spelen. Ga lekker met ze mee voetballen of skaten!

Wil je deze lente ook een start maken met gezonder, lekkerder en puurder eten? In ons boek "PuurGezond! Slank in 8 stappen" lees je hoe je dat doet, zonder dat het je echt meer tijd kost. In het 8-wekenplan verander je stap voor stap je eetgewoonten. Je winst: minder gewicht, meer energie en meer plezier in eten.