Heerlijk, zo’n zomers vakantiegevoel. Het voelt nóg lekkerder als je op een gezonde manier geniet van de zomer.

Zo bijvoorbeeld:

  • Sta héél vroeg op (wat dacht je van 6 uur?) en ga dan sporten, het liefst in de natuur. Een wandeling in pittig tempo, een stukje rennen of misschien wel zwemmen in een meer of de zee. ’s Ochtends is de wereld nog heerlijk stil en de warmte nog niet zo heftig. Die goede start heb jij alvast te pakken!
  • Geniet bij je ontbijt van zomerfruit. Nu is het er volop: aardbeien, frambozen en ook meloen, perziken en nectarines komen al in de winkel. Eet ze zo, met wat yoghurt en granola of in een zelfgemaakt drinkontbijt.
  • Drink tussendoor water met smaak. Natuurlijk weet je wel dat water de beste dorstlesser is, maar soms is het best saai. Maak even 5 minuten tijd en snij wat fruit in partjes en was een paar takjes kruiden. Samen met ijsklontjes in een grote kan water geeft dit jouw glazen nét wat meer pit. Wist je dat ook komkommer een heel lekker smaakje geeft aan water?
  • Lunchtijd! Met een lekkere zomerse salade natuurlijk. Hier hebben we alvast wat ideetjes voor je: salade van gegrilde groenten, een zomersalade met reuzenbonen of een caesar salad.
  • Het werk is klaar, op naar het terras. Combineer je (alcoholische) drankje met een groot glas water.
  • Gaat de barbecue aan? Maak eens je eigen kipsaté of kip fajitas! Ook groentespiesen zijn heerlijk. En als bijgerecht kun je coleslaw maken.
  • Vind je dat ijs er echt bij hoort op zo’n zomerdag? Maak zelf sorbetijs of wandel na het eten naar de ijssalon die wat verderop ligt.