Een ontbijt overslaan om zo calorieën te besparen? Dat is eigenlijk niet zo slim.

Door de trek die je later op de ochtend onherroepelijk krijgt, eet je waarschijnlijk veel meer. Bovendien heb je een ontbijt eigenlijk nodig om je lichaam wakker te schudden. Om je stofwisseling weer op gang te brengen en om je darmen weer aan het werk te zetten. Kies dus elke dag voor een ontbijt.

Maar als je geen trek hebt?
Krijg je 's ochtends vroeg echt geen hap door de keel, dan kun je je ontbijt ook gerust wat later nemen. Neem wel een "echt" ontbijt.

Enkele lekkere en gezonde vroege of latere ontbijtideetjes:

  • Kom havermoutpap met stukjes banaan of bessen
  • Roerei van 2 eieren met plakjes tomaat en een snee volkorenbrood
  • Kom yoghurt met muesli en een glas sinaasappelsap
  • Ontbijtsmoothie van vers fruit met wat yoghurt en havermout
  • Mueslibol, grote koffie verkeerd en 1 kiwi
  • Bruin bolletje met vleeswaren, gekookt ei, kop thee en glaasje sap

Nóg meer variatie? Check dan de 15 granola- en havermoutrecepten waar je je dag gevarieerd mee kunt beginnen. Je schaft de download aan in de webwinkel.