Minder zoetigheid en suiker is gezond. Maar van suiker eet je snel ongemerkt meer dan je denkt.

Skip de bewerkte producten

Wat minderen lastig maakt is dat aan meer dan de helft van de producten in de supermarkt suikers zijn toegevoegd. En dan met name aan de producten die (ultra)bewerkt zijn, de pakjes en zakjes. Zelfs aan producten waarin je geen suiker zou verwachten als groenten in blik, soepen, sauzen, hartige snacks en kant-en-klaar maaltijden. Gezonde, verse en onbewerkte producten bevatten veel minder vaak toegevoegde suikers.

50 namen voor suiker

Fabrikanten gebruiken wel 50 verschillende namen voor suiker, zoals kristalsuiker, rietsuiker, invertsuiker, sacharose, stroop, melksuiker, lactose, vruchtensuiker, fructose, druivensuiker, dextrose, moutsuiker, maltose, honing, agavesiroop, ahornsiroop (maple syrup), isoglucose, glucose-fructosestroop, glucosestroop, melasse, vruchtenconcentraat, trehalose, galactose… 

Geen zin in al die "verstopte suikers"? Hoe minder pakjes en zakjes je gebruikt, hoe minder verborgen suikers je binnenkrijgt. Zo heb je je suikerinname meer in de hand. In onze boek "Eet Meer" leggen we je de basisregels uit van PuurGezond eten, zonder pakjes en zakjes.In dit boek lees je hoe je voortaan geniet van je eten, zonder je nog zorgen te maken of het allemaal wel mag of verantwoord is. PuurGezond eten is het antwoord, een manier van eten die puurder en natuurlijker is, op de manier die precies bij je past. En intussen geniet je volop van heerlijke smoothies, snelle lunchsalades, zelfgebakken taart, notenmuesli en alle andere lekkere recepten.