’s Avonds eet je waarschijnlijk lekker gevarieerd, waarom ook niet bij het ontbijt en de lunch?

Laat je eten niet eentonig worden en geef het elke dag een andere draai. Want die boterham met kaas of hagelslag ken je nu wel. Eet je het (nog) met aandacht en geniet je er nog van? Of eet jij je ontbijt en lunch meer op de automatische piloot? Dat laatste is zonde! Je mag jezelf best verwennen!

Broodjes met vleeswaren en kaas kunnen versierd worden, bijvoorbeeld met ijsbergsla, rucola, tomaat, radijs, paprika, komkommer en andere groenten. Of neem eens geen kaas en vleeswaren maar besmeer je brood bijvoorbeeld met hummus en leg er zalm of een gekookt ei op.
Bij het ontbijt kun je ook variëren op de boterham door een schaaltje yoghurt of kwark te nemen. Lekker met vers fruit, havermout, granola, noten en/of zelfgemaakte jam. En denk ook eens aan een omelet of een gebakken ei. In het weekend kun je uitpakken met een zalm-eipotje. Heb je meteen al een klein beetje groenten binnen. Of ga voor meer groenten en maak een ontbijtsmoothie met groenten.
Bij de lunch varieer je met tosti's, salades en soepen.
Kortom verwen jezelf elke dag met een ander menu. Zo blijft je voedingspatroon (ook tijdens het afvallen) afwisselend en is het makkelijk vol te houden.

Ben jij niet zo'n keukenprins of -prinses en wil je geleidelijk overstappen op PuurGezond ontbijtjes en lunches? We helpen je graag en hebben daarom een download "PuurGezond Makkelijke Start" gemaakt. Met 45 slanke recepten: 15 ontbijten, 15 lunches en 15 diners.