Behalve lekker en gezond, zijn peulvruchten ook goed voor het milieu (ze kunnen in Nederland worden geteeld), goed voor je portemonnee én je kunt er lekker veel mee variëren. Inspiratie nodig? We delen 6 manieren om vaker peulvruchten te eten.

6 keer lekker eten met peulvruchten:

  • Maal kikkererwten fijn en meng met tahin, citroensap, paprikapoeder en knoflook tot hummus. Of maak een bonenspread. Lekker als dip of als smeersel op brood!
  • Maak een linzenpaté. Lekker bij een frisse salade, maar ook bij gekookte of geroosterde groenten
  • Go Mexican met een wrap met pittig gekruide kidneybonen. Of ga voor een verrassende Arabische versie en vul je wrap met feta, munt en kikkererwten
  • Gebruik peulvruchten als basis voor soep, zoals in deze pittige bonensoep met mais of minestronesoep
  • Maak kikkererwten-knabbels. Lekker als gezonde snack of als knapperige topper op een soep 
  • Voeg bonen toe aan een salade. Lekker is bijvoorbeeld wat witte bonen door een Griekse salade met tomaat, komkommer, peterselie, rode ui en feta of maak een salade met linzen en pompoen

Wil je zien hoe je vaker lekker eet met peulvruchten? Bekijk dan hier onze video "Hoe eet je meer peulvruchten".

Vaker peulvruchten op het menu, dat is een belangrijke pijler van een PuurGezond eetpatroon. Wil je meer weten over PuurGezond eten, lees dan ons basisboek "Eet Meer! Lekker in je vel met PuurGezond". Te koop in onze webshop voor € 21,-.