Wat is gezond? Hoeveel fruit moet je eten, hoeveel glazen melk moet je drinken hoeveel brood moet je eten om een gezond voedingspatroon te hebben. Om dat duidelijk te maken hebben we de volgende aanbevolen hoeveelheden opgesteld. Deze hoeveelheden zijn voor volwassenen die op gewicht willen blijven. Voor wie wil afvallen, adviseren we wat minder brood, aardappelen, rijst en pasta (vrouwen 200 gram per dag en mannen 250 gram) en voor mannen iets minder noten (25-30 gram per dag).
Deze aanbevolen hoeveelheden zijn een richtlijn. Ieder mens is anders. Want misschien kan jij helemaal geen melk verdragen of eet je liever geen brood. Wil je een persoonlijk advies dat is afgestemd op jouw situatie, neem dan contact op met een PuurGezond professional bij jou in de buurt.

- Vrouwen (18-70 jr) Mannen (18-70 jr)
Vocht minstens 2 liter minstens 2 liter
Fruit 3 porties 3 porties
Groenten 300-400 gram 300-400 gram
Brood, aardappelen, pasta, rijst (bereid) 250-300 gram 300-350 gram
Peulvruchten 200 gram per week 200 gram per week
Noten, zaden en pitten 25 gram 25-40 gram
Melkproducten (incl. kaas) 3 porties 3 porties
Vlees (incl. vleeswaren), vis, eieren, vegetarisch (bereid) 125 g 125 g
Roomboter/olie 30 g 30-40 g
Overige snoep/snacks Afhankelijk van activiteitenpatroon en lichaamsgewicht, niet te veel toegevoegde suikers
Vitamine D Suppletie volgens advies van Gezondheidsraad
Zo eet je PuurGezond

PuurGezond bewijst: gezond en lekker ete...

Zo eet je PuurGezond

Wetenschappelijke onderbouwing

Zo eet je PuurGezond

PuurGezond Piramide

Zo eet je PuurGezond

10 basisprincipes van PuurGezond

Zo eet je PuurGezond

Ambassadeurs

Een puur en persoonlijk advies
Advies

Een puur en persoonlijk advies

Zo eet je PuurGezond

De makers van PuurGezond