Je kunt heel veel groentesoorten gebruiken als koolhydraatarme vervanging. Wij hebben wat voorbeelden voor je.

  • Vervang een deel van de aardappels in een stamppot door knolselderij, aardpeer of pompoen.
  • Fijngehakte bloemkool lijkt net rijst en je hoeft het daarna aleen maar even roerbakken. Bekijk hier hoe je eenvoudig bloemkoolrijst maakt. Hetzelfde kun je doen met broccoli.
  • Dunne slierten courgette, wortel of pastinaak als vervanging van spaghetti. Wil je dit vaker doen dan is hiervoor een juliennesnijder heel handig. Die vind je in kookwinkels.Snij je dikke linten dan is het net tagliatelle.
  • Knolselderijblokjes in plaats van pasta
  • Dunne plakken aubergine of pompoen in plaats van lasagnebladen.

Minder koolhydraten eten is niet moeilijk. En het grote voordeel is dat als je de juiste keuzes maakt, je nauwelijks honger hebt tussen de maaltijden door. Dat maakt het minder koolhydraten eten ook zo gemakkelijk. In de korte PuurGezond cursus “Hoe eet ik koolhydraatbeperkt?” leer je hoe je dat doet op een lekkere, PuurGezonde manier. Bij de cursus zit een compleet weekmenu met lekkere homemade koolhydraatarme recepten. Je vindt de online cursus 'Koolhydraatbeperkt eten' voor €9,50 onze webwinkel.