Langer slapen is een van de 7 inzichten voor een blijvend goed gewicht!

<h2">Meer slapen = minder suiker</h2">

Als mensen een goede nachtrust hebben, eten ze de volgende dag minder suikers. Dat blijkt uit een onderzoek onder mensen die normaal gesproken maar 5 tot 7 uur slapen per nacht. In het onderzoek kregen de mensen de opdracht om eerder naar bed te gaan en per nacht 1,5 uur langer te slapen. Ook kregen ze adviezen om hun slaap te verbeteren. Wat bleek? Als de deelnemers meer gingen slapen, aten ze de volgende dag minder suikers en koolhydraten. Meer slapen kan er dus voor zorgen dat je voeding verbetert.

<h2">Voorkom een slaaptekort</h2">

Dit onderzoek is een van de vele onderzoeken die laten zien dat slaap een positief effect heeft op het lichaamsgewicht. Slaaptekort kan er voor zorgen dat je aankomt. Wil je afvallen en je leefstijl verbeteren? Aandacht voor je slaappatroon hoort er dan écht bij.

<h2">Adviezen</h2">

  • Ga op tijd naar bed en houd zoveel mogelijk een vast ritme aan, ook in het weekend
  • Doe beeldschermen (tv, tablet, telefoon) een uur voordat je gaat slapen al uit. Het licht van het beeldscherm houdt je geest wakker
  • Doe iets ontspannends voordat je naar bed gaat, zoals lezen, mediteren of een korte avondwandeling
  • Zorg dat je slaapkamer koel en donker is

<h2">Meer inzichten voor een goed gewicht</h2">

Goed slapen is een van de 7 inzichten voor een goed gewicht. Lees er meer over en over de 6 andere inzichten in ons boek "7 inzichten voor een blijven goed gewicht". Je vindt het in onze webwinkel. Het boek bevat veel uitleg en ook 3 weekmenu's en 100 lekkere PuurGezond recepten die gemakkelijk te maken zijn.