Haal die wok maar uit de kast en ga roerbakken, want wokken of roerbakken is een heel gezonde manier om je eten te bereiden.

Bij roerbakken is er weinig verlies aan vitamines

Bij roerbakken maak je producten klaar door ze hoog te verhitten in een beetje olie. Er komt niet zoals bij koken veel vocht aan te pas, waarin vitamines kunnen oplossen.  Bij roerbakken blijven vitamines dus beter bewaard

Roerbakken = kort verhitten

Ook geldt dat hoe korter je groenten verhit hoe beter voedingsstoffen bewaard blijven. Bij roerbakken garen groenten heel snel omdat de temperatuur bij roerbakken zo hoog is. Dat scheelt ook weer voedingstoffen.

Wokken in weinig vet

Je hebt voor een bereiding van een wokgerecht niet veel vet nodig. Omdat je steeds blijft omscheppen kan iets nauwelijks aanbakken. Reken ongeveer 1 eetlepel olie per persoon en je zit goed.

Bij roerbakken eet je gemakkelijker meer groenten

In recepten voor roerbakgerechten worden vaak vele verschillende soorten groenten gecombineerd. Daardoor wordt je portie groente als vanzelf groter en door de combinaties van verschillende soorten  krijg je meer verschillende voedingsstoffen binnen dan wanneer je maar 1 soort groenten eet. 

Meer groenten op het menu dat is een belangrijke pijler van een PuurGezond eetpatroon. Wil je meer weten over PuurGezond eten, lees dan ons basisboek "Eet Meer! Lekker in je vel met PuurGezond" Te koop in onze webshop voor €21,-