Als je wilt minderen met suiker dan is frisdrank een van de eerste dingen die je kunt schrappen. Frisdrank staat namelijk bol van de suiker. Een groot glas (250 ml) staat gelijk aan 6,5 suikerklontjes.  

<h3">Geen suikerpiek</h3">

Het is heel slim die suikerrijke dranken te schrappen. Dranken met suiker laten het suikergehalte in je bloed razendsnel stijgen, veel sneller dan de suikers die uit brood of uit een appel komen. Dit noemen we een suikerpiek. Dat gehalte in je bloed daalt ook weer snel, met als gevolg dat je lichaam weer om suiker vraagt. Als je mindert met suiker, ga je dit doorbreken.   

<h3">Wat drink je dan?</h3">

Bouillon, (mineraal)water, thee en koffie zijn goede keuzes. Eventueel kun je kiezen voor ongezoete melk(producten). Let op met vruchtensappen. Neem liever niet meer dan een klein glaasje (versgeperst) vruchtensap per dag. Ook de suikers uit vruchtensap komen snel in je bloed.

<h3">Light?</h3">

Natuurlijk zijn er ook dranken die gezoet zijn met zoetstoffen, zoals light frisdranken. Het nadeel hiervan is dat je hierdoor de zoete smaak niet echt afwent. Als je alle zoetsmakende dingen weglaat ben je vaak binnen 2 weken van de zoete smaak afgekickt. 

<h3">Pimp je water</h3">

Gewoon water drinken is een gezonde gewoonte. Vind je dat een beetje saai en ongezellig? Pimp je water dan met een paar schijfjes limoen en munt. Ook schijfjes sinaasappel, aardbei, plakjes komkommer of granaatappelpitjes geven.

Het aanpakken van wat je tussendoor drinkt is een van de 8 stappen van het PuurGezond slank in 8 stappen plan naar een beter gewicht. Je schaft het complete plan aan in onze webwinkel. Een mooi boek met de 8 stappen, veel recepten en 3 voorbeeld weekmenu's om jouw gewicht onder controle te krijgen. Het kost €21,- in onze webwinkel