Planken

Heb je haast maar wil je toch even iets doen om je spieren wakker te schudden en te onderhouden? De 7-minute-workout is dan iets voor jou. Het is een serie van bekende krachtoefeningen, die je hele lijf aanpakken. Krachttraining is belangrijk om je spiermassa te behouden, zeker als je wat ouder wordt!

12 oefeningen voor thuis

De workout bestaat uit 12 oefeningen, die je telkens 30 seconden volhoudt. Tussen de oefeningen heb je een pauze van 10 seconden. Behalve een matje, een stoel of een opstapje en een muur in de buurt heb je verder geen materialen nodig. Op YouTube zijn verschillende video’s te vinden, zodat je de training mee kunt doen. En natuurlijk kun je de workout ook herhalen, zodat je langer aan het trainen bent.

Dit zijn de oefeningen:

1.    Jumping jacks: afwisselend springen met je armen en benen wijd en gesloten– verhoogt je hartslag

2.    Wall-sit: zitten tegen een muur met je benen in een hoek van 90 graden – goede oefening voor je bovenbeenspieren

3.    Push-ups: versterkt borstspieren en spieren rondom rug en buik

4.    Crunches: buikspieroefening op de grond. Als je wilt, kun je dit natuurlijk vervangen door de meer actieve staande buikspieroefening!

5.    Step up: stap op en af op een stoel of opstapje

6.    Squat: goede oefening voor billen en benen

7.    Tricep-dips: deze oefening is goed voor sterke bovenarmen

8.    Plank: deze oefening versterkt eigenlijk al je spieren!

9.    Rennen op de plaats met je knieën hoog opgetrokken: even weer de hartslag omhoog

10.  Lunge: goede oefening voor de beenspieren

11.  Push-ups waarbij je je bovenlichaam afwisselend naar een kant draait

12.  Zijwaartse plank (aan beide kanten!)

Dagelijks oefeningen doen voor sterkere spieren, dit is een van de 7 inzichten voor een blijvend goed gewicht. Benieuwd naar de andere inzichten? Lees dan ons boek “7 inzichten voor een blijvend goed gewicht”. Te koop in onze webwinkel!