Als je een weegschaal in huis hebt, is de neiging groot er te vaak op te staan. Elke dag bijvoorbeeld. Maar aan te raden is dat niet.

Je gewicht schommelt van dag tot dag, bijvoorbeeld doordat je wat extra vocht vasthoudt of nog niet naar het toilet bent geweest. Voor je het weet ben je chagrijnig omdat je “weer bent aangekomen”, terwijl die onsjes extra er de volgende dag alweer af kunnen zijn.

<h2">1 keer per week</h2">

Houd het wegen bij 1 keer per week. Dan focus je niet op alle dagelijkse schommelingen, maar volg je de grote lijn.

<h2">Gewicht zegt niet alles</h2">

Je gewicht is overigens niet de beste graadmeter. Het gaat je toch vooral om een mooi figuur? Dan zijn je spiermassa en je middelomtrek veel meer van belang. Pak een keer per week een meetlint en bepaal je buikomtrek. Daarin zie je vaak veel eerder resultaat dan in je gewicht.

<h2">Vervang de weegschaal</h2">

Nog beter is het je weegschaal te vervangen door je favoriete spijkerbroek. Daaraan zie je echt heel snel of er iets bij of af is. En eerlijke blik in de spiegel vertelt je ook snel hoe het met je gewicht staat. Eigenlijk heb je vaak geen weegschaal voor nodig.

 

Heb je hulp nodig voor een beter gewicht? In ons boek PuurGezond Slank in 8 stappen nemen we je stap voor stap mee naar een gezonder eetpatroon. Geen crashdieet, geen verboden producten, geen rare eetregels. Maar gewoon gezonder eten. Met als resultaat lekkerder in je vel, een gezonder lichaam en een beter gewicht. Schaf het boek nu aan voor € 21,- in onze webwinkel.