Vezels zijn goed voor je spijsvertering en stoelgang. Maar wist je dat ze ook helpen om te zorgen dat je minder honger tussendoor hebt?

Vezels zorgen voor een verzadigd gevoel. Ze zwellen op in je darmen (doordat ze vocht opzuigen), zodat je ontlasting zachter wordt en gemakkelijker verloopt. Daarnaast zorgen vezels voor verzadiging, je hebt niet zo snel honger na een maaltijd met veel vezels. 

Vezels komen uitsluitend voor in plantaardige producten: groente, fruit, noten, peulvruchten, volkoren granen. De meeste Nederlanders krijgen veel te weinig vezels binnen. Kun jij ook wel wat extra vezels gebruiken? Zo eet je gemakkelijk meer vezels:

1.       Neem een ruime portie groente bij de warme maaltijd
2.       Eet altijd iets van groente bij de lunch
3.       Snack groenten tussendoor
4.       Eet 3 keer per dag fruit
5.       Kies (bijna) altijd voor volkorenproducten zoals volkorenbrood, volkoren pasta en zilvervliesrijst
6.       Eet elke dag een handje noten of studentenhaver
7.       Zet elke week een keer peulvruchten op het menu

In ons boek “Eet meer!” draait het om vezelrijke producten. Eet meer groenten, fruit, noten en peulvruchten. Een fijn boek vol goede tips en heel lekkere recepten. Zodat je darmen gaan floreren en jij minder snaaitrek hebt! Bestel het boek voor € 21,- in onze webwinkel.