Veel groenten eten moeilijk? Dat valt best mee met onze 8 steengoede tips. 

  1. Groenten kunnen ook al bij het ontbijt! Geraspte wortel en kaneel door je havermout. Of doe een stuk komkommer, een halve avocado of een hand spinazie door je ochtendsmoothie
  2. Eitje bakken? Je kunt er altijd groenten bij doen. Bijvoorbeeld plakjes champignons, tomaat, prei of reepjes paprika
  3. Knaagtrek tussendoor? Eet babypaprika's, kerstomaatjes, radijsje en minikomkommer bij lekkere trek
  4. Neem een kom soep bij de lunch (met groenten natuurlijk!)
  5. Beleg een broodje ook altijd met wat sla, komkommer, paprika. Blijft het meteen ook veel frisser van in je broodtrommel
  6. Begin de warme maaltijd altijd met een salade, of serveer altijd een salade en een warm groentegerecht
  7. Drink groentesap tussendoor. Wortelsap met gember bijvoorbeeld, of tomatensap
  8. Dip geen chips, maar groenten in je dipsaus of hummus

Bekijk ook onze video: zo eet je gemakkelijk meer groenten

Meer over wat veel groenten eten voor je doet lees je in ons boek "Eet meer". Dit boek staat vol met praktische tips en recepten over een PuurGezonde eetstijl.Je koopt het voor € 21,- in onze webwinkel.