Deze krachtoefeningen kun je lekker buiten doen. Bijvoorbeeld tijdens een wandeling of een rondje rennen, of als je even van je fiets stapt op een mooie plek. Je hebt geen dumbells of andere attributen nodig. Aan de slag!

Voordat je start: zorg dat je spieren goed warm zijn, dan heb je minder kans op blessures. Luister goed naar je lichaam en bouw de frequentie van de oefeningen langzaam op. Neem na elke oefening een halve minuut pauze en begin dan met de volgende oefening. Zo heb je in 10 minuten een complete en compacte krachttraining gedaan!  

<h3">Squats</h3">

Deze oefening is erg goed voor je beenspieren. Kijk schuin omhoog als je door je knieën zakt en doe net of je op een stoel gaat zitten. Span je beenspieren goed aan en houd ook je buikspieren licht aangespannen.  Squats.

<h3">Lunges</h3">

Ook bij deze oefening worden je beenspieren lekker aan het werk gezet. Wissel de benen af en probeer diep door te buigen. Hoe groter de stap en hoe dieper je zakt, hoe zwaarder het wordt! Lunges:

<h3">Plank</h3">

Dit is echt een oefening die er eenvoudig uitziet, totdat je het gaat proberen. Om deze oefening vol te houden, span je werkelijk álle spieren in je lijf in. Met een glansrol voor de buikspieren! Hou de positie zo lang mogelijk vast en bouw het op. Haal je de minuut, of misschien nog langer? Plank:

<h3">Tricep dip</h3">

Deze oefening kun je doen met elk bankje dat je onderweg tegenkomt. Werkt heel goed om de achterkant van je armen te verstevigen. Tricep dip:

<h3">Staande buikspieren</h3">

Is het echt nodig om liggend op de grond om je buikspieren te trainen? Helemaal niet nodig! Buikspieren kun je ook prima staand trainen. Dat is wel zo handig als je buiten traint. www.puurgezond.nl/kijk/video-staande-buikspieren/

Wist je trouwens dat ook in het boek "Slank in 8 stappen" aandacht wordt besteed aan meer bewegen?!