Lunchsalades zijn superlekker, zeker in het voorjaar. Maar doe er niet alleen maar groenten in, want dat verzadigt niet genoeg. Eiwitten horen erbij!


Natuurlijk kun je kiezen voor dierlijke eiwitrijke producten, zoals een gekookt eitje, mozzarella, wat makreel of gerookte kip. Maar vergeet ook de peulvruchten niet! Die zijn 100% plantaardig, leveren je eiwitten en ook nog eens veel vezels. Je kunt peulvruchten zelf weken en koken, maar er is niks mis met even snel een blikje of potje peulvruchten door je salade doen.

Dit zijn 5 lekkere combinaties:

  • Linzen met spinazie, artisjokharten en rode ui
  • Kikkererwten met gegrilde courgette, kerstomaatjes en basilicum
  • Witte bonen met komkommer, stukjes tomaat, sjalot en platte peterselie
  • Zwarte bonen met mais, rode paprika, avocado en koriander
  • Of maak deze salade met zwarte beluga linzen eens

<h3">Let op eiwit</h3">

Extra op de eiwitten letten is vooral voor ouderen belangrijk. Om je spieren in conditie te houden bijvoorbeeld. Hoe je dat praktisch invult en nog veel meer andere tips over gezond ouder worden lees je in ons e-book met de PuurGezond cursus "Zo word je gezond oud!". Deze prachtige online uitgave van 32 pagina's staat vol tips en recepten. Je schaft het aan voor € 9,50 in onze webwinkel.